Tel: 31(0)85 27 34 880
InFinance Day
  • Home
  • Video’s 2018
    • Programma 2018
    • Sprekers
  • Promofilm
  • Nieuws
  • Meld u aan
  • Partners
  • Brochure
  • Informatie
  • Home
  • Video’s 2018
    • Programma 2018
    • Sprekers
  • Promofilm
  • Nieuws
  • Meld u aan
  • Partners
  • Brochure
  • Informatie

Van genezen naar ontzorgen in de zakelijke markt

HomeVan genezen naar ontzorgen in de zakelijke markt

Wij zetten in 2018 volop in om meer te ontzorgen rondom schade. Dit kan na de schade, door waar mogelijk herstel in natura te bieden. Dit ontzorgt de klant én zorgt voor een lagere schadelast. Maar met name ook voor de schade kun je ontzorgen, door preventie.

Een verzekering met een goede dekking is belangrijk, maar een schade heeft desondanks (grote) impact. Zo gaan er bij particuliere verzekeringen vaak spullen met emotionele waarde verloren, die niet te vervangen zijn. Bij zakelijke schade gaat zelfs ongeveer 30% van de ondernemers failliet na een grote schade, omdat zij in de herstelperiode klanten verliezen en niet op tijd weer up-and-running zijn. De zakelijke markt is daarom gebaat bij de inzet van schadecoaches. Die gaan met de klant het bedrijf door om te zien of (grote) schades voorkomen kunnen worden. Het intermediair kent de klant en de risico’s en zij zijn ter plaatse geweest. Een belangrijke zakenpartner dus, zowel voor de klant als voor de verzekeraar. Samen moet er gekeken worden naar de beste oplossing voor de klant, zowel op gebied van preventie als van verzekering. Als verzekeraar schuif je op van de partij die het risico verzekert, naar de partij die zegt: ‘kom, we gaan data en innovatie inzetten om samen te voorkomen dat het misgaat’ en dus te ontzorgen. En natuurlijk àls het dan toch misgaat, ben je er als verzekeraar om het allemaal te regelen, te genezen.

Er zijn voorbeelden van preventie te over. Een bedrijf kan gebruikmaken van slimme rookmelders, van waterdetectoren, van camera’s met beeldherkenning tegen inbraak. Wat als er sensoren in grote machines geplaatst worden, die ‘predictive maintenance’ mogelijk maken? Dit alles vermindert het risico en dus de kans op schade. Wij moeten ons daarnaast voorbereiden op het enorme risico van cybercrime. Wanneer een bedrijf bijvoorbeeld compleet draait op een paar patenten, dan zijn zij zeer kwetsbaar voor digitale inbraken. Ook daarbij is preventie in het belang van de bedrijfscontinuïteit. En wie is dan aansprakelijk? Als Reaal kunnen en willen wij daar de benodigde kennis en ervaring gaan leveren.

Kortom, in 2018 willen we de zakelijke markt ontzorgen. Samen met het intermediair een partner zijn om te voorkomen, en – als het toch nodig is – te genezen.

Spreker: Carola Wijkamp-Hermsen, Directeur intermediair Schade VIVAT

Klik hier om u gratis aan te melden!

SALES

Anton Nota
M: +31(0)65 341 77 22
T: +31(0)85-273 48 83
E: a.nota@3xi.nl
ORGANISATIE

Lisa Ettema
Event Coördinator
T: +31(0)85-85 273 48 80
E: l.ettema@3xi.nl




© Copyright 2017 - Banche&Co